KAPITAŁ LUDZKI - DIAGNOZA KULTURY ORGANIZACYJNEJ

DIAGNOZA ORGANIZACJI

W medycynie mówi się, że żeby skutecznie leczyć pacjenta, to najpierw trzeba postawić właściwą diagnozę. W biznesie podobnie – rzetelna i obiektywna diagnoza powinna być podstawą wdrażanych zmian.

Każde przeprowadzane badanie diagnostyczne opiera się na 3 założeniach:

1. Rzetelne zbadanie firmy według najwyższych standardów.

2. Porównanie wyników z innymi firmami o podobnym profilu, aby zdefiniować obszary do poprawy.

3. Propozycja działań korekcyjnych najlepszych dla klienta z punktu widzenia jego strategii biznesowej.

Każde badanie projektowane jest tak, żeby uwzględnić specyfikę Klienta oraz jego potrzeby biznesowe.

Dysponujemy standardowymi narzędziami oraz produktami, które odpowiadają na większość problemów biznesów organizacji w fazie zmiany bądź stojących przed ważnymi wyzwaniami.

Po każdej diagnozie opracowujemy raport diagnostyczny oraz rekomendacje praktycznych działań, których wdrożenie spowoduje poprawę funkcjonowania firmy. W każdym projekcie przeprowadzamy też sesję warsztatową z najważniejszymi Interesariuszami podsumowującą wyniki diagnozy.

DIAGNOZA KULTURY ORGANIZACYJNEJ

Diagnoza kultury organizacyjnej służy opisaniu środowiska oraz wartości firmy i pracowników a jednocześnie określeniu czy jest to kultura pro czy anty efektywnościowa. Diagnoza kultury organizacyjnej może też służyć określeniu tego na ile organizacja tworzy przyjazne środowisko pracy.

METODA:

Badanie przeprowadzane jest w formie ankiety na reprezentatywnej grupie pracowników w rozbiciu według struktury organizacyjnej i poziomów w organizacji.

Efektem końcowym jest raport diagnostyczny oraz rekomendacja działań wspierających zmianę kultury organizacyjnej zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez firmę.

joseph-barrientos-Ji_G7Bu1MoM-unsplash
fot. Joseph Barrientos