KAPITAŁ LUDZKI - DIAGNOZA EFEKTYWNOŚCI ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM LUDZKIM

DIAGNOZA ORGANIZACJI

W medycynie mówi się, że żeby skutecznie leczyć pacjenta, to najpierw trzeba postawić właściwą diagnozę. W biznesie podobnie – rzetelna i obiektywna diagnoza powinna być podstawą wdrażanych zmian.

Każde przeprowadzane badanie diagnostyczne opiera się na 3 założeniach:

1. Rzetelne zbadanie firmy według najwyższych standardów.

2. Porównanie wyników z innymi firmami o podobnym profilu, aby zdefiniować obszary do poprawy.

3. Propozycja działań korekcyjnych najlepszych dla klienta z punktu widzenia jego strategii biznesowej.

Każde badanie projektowane jest tak, żeby uwzględnić specyfikę Klienta oraz jego potrzeby biznesowe.

Dysponujemy standardowymi narzędziami oraz produktami, które odpowiadają na większość problemów biznesów organizacji w fazie zmiany bądź stojących przed ważnymi wyzwaniami.

Po każdej diagnozie opracowujemy raport diagnostyczny oraz rekomendacje praktycznych działań, których wdrożenie spowoduje poprawę funkcjonowania firmy. W każdym projekcie przeprowadzamy też sesję warsztatową z najważniejszymi Interesariuszami podsumowującą wyniki diagnozy.

DIAGNOZA EFEKTYWNOŚCI ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM LUDZKIM

Celem diagnozy efektywności zarządzania Kapitałem Ludzkim jest zdefiniowanie obszarów, które wymagają zmiany, po to, żeby podnieść skuteczność zarządzania Zasobami Ludzkimi.

Metoda:

Efektem końcowym jest raport diagnostyczny oraz rekomendacja działań podnoszących efektywność zarządzania Kapitałem Ludzkim oraz ocena zgodności dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami i rekomendacje zmian.

Diagnoza efektywności zarządzania Kapitałem Ludzkim może obejmować całość procesów HR lub wybrane obszary (np. zgodność z RODO, efektywność systemów rozwoju pracowników).

joseph-barrientos-Ji_G7Bu1MoM-unsplash
fot. Joseph Barrientos

Celem diagnozy procesów biznesowych i struktur organizacyjnych jest ocena tego, na ile firma działa procesowo i czy istniejące procesy są efektywne oraz czy struktura organizacyjna wspiera biznes i na ile jest kompatybilna z istniejącymi procesami.

Metoda:

Efektem końcowym jest raport diagnostyczny oraz rekomendacja struktury organizacyjnej wspierającej procesy biznesowe. Raport koncentruje się na wskazaniu nakładających się bądź niepokrytych obszarów odpowiedzialności, rekomendacji rozpiętości zarządzania i rekomendacji dostosowania liczby poziomów w strukturze do procesów i ocenę jakości przepływu informacji (likwidacji silosów organizacyjnych).