FIRMA - DIAGNOZA PROCESÓW BIZNESOWYCH I STRUKTUR ORGANIZACYJNYCH

DIAGNOZA EFEKTYWNOŚCI ORGANIZACJI

W medycynie mówi się, że żeby skutecznie leczyć pacjenta, to najpierw trzeba postawić właściwą diagnozę. W biznesie podobnie – rzetelna i obiektywna diagnoza powinna być podstawą wdrażanych zmian.

Każde przeprowadzane badanie diagnostyczne opiera się na 3 założeniach:

1. Rzetelne zbadanie firmy według najwyższych standardów.

2. Porównanie wyników z innymi firmami o podobnym profilu, aby zdefiniować obszary do poprawy.

3. Propozycja działań korekcyjnych najlepszych dla klienta z punktu widzenia jego strategii biznesowej.

Każde badanie projektowane jest tak, żeby uwzględnić specyfikę Klienta oraz jego potrzeby biznesowe.

Dysponujemy standardowymi narzędziami oraz produktami, które odpowiadają na większość problemów biznesów organizacji w fazie zmiany bądź stojących przed ważnymi wyzwaniami.

Po każdej diagnozie opracowujemy raport diagnostyczny oraz rekomendacje praktycznych działań, których wdrożenie spowoduje poprawę funkcjonowania firmy. W każdym projekcie przeprowadzamy też sesję warsztatową z najważniejszymi Interesariuszami podsumowującą wyniki diagnozy.

ferenc-horvath-4gKHjKG7ty4-unsplash
fot. Ferenc Horvath

DIAGNOZA PROCESÓW BIZNESOWYCH I STRUKTUR ORGANIZACYJNYCH

Celem diagnozy procesów biznesowych i struktur organizacyjnych jest ocena tego, na ile firma działa procesowo i czy istniejące procesy są efektywne oraz czy struktura organizacyjna wspiera biznes i na ile jest kompatybilna z istniejącymi procesami.

Metoda:

Efektem końcowym jest raport diagnostyczny oraz rekomendacja struktury organizacyjnej wspierającej procesy biznesowe. Raport koncentruje się na wskazaniu nakładających się bądź niepokrytych obszarów odpowiedzialności, rekomendacji rozpiętości zarządzania i rekomendacji dostosowania liczby poziomów w strukturze do procesów i ocenę jakości przepływu informacji (likwidacji silosów organizacyjnych).

floriane-vita-FyD3OWBuXnY-unsplash
fot. Floriane Vita